1 Mars

Hej alla mina underbara vänner och familj! <3

Nu har jag varit här ett tag och längtar hem till Sverige och till er alla! Idag har jag varit i Puerto Rico med Tatjana my friend from Russia! En av tjejerna jag bor med. Det var en underbar dag, solen lyste och vi åt middag vid solnedgången. Kunde inte bli bättre!

Nu har jag en nyhet att berätta. Jag har slutat på hotellet jag nyss jobbade på, och ska byta till ett annat hotell. Jag ska stanna här på Gran Canaria hela Mars och få gratis boende och mat och jobba ungefär 4 timmar om dagen! 15.00 - 17.00 och sen 21.30-23.00 varje dag förutom en dag. Om jag skulle ha stannat här på Gran Canaria skulle jag fått komma på ett mycket sämre hotell än vad jag har jobbat på nu. Så därför väljer jag att åka till Malta.

Jag stannar här på Gran Canaria bara en månad bara för att vänta på mitt kontrakt som jag fått på Malta. Jag flyger till Malta med chefen jag har på det nya företaget den 1 April. Eller någon dag innan 1 April! Jag kommer att skriva på kontrakten imorgon.

Jag har fått ett nytt erbjudande som verkar bättre på Malta. Aktivitesledare med elva andra personer, vi kommer att jobba med både barn och vuxna och ansvara för aktiviter på hotellet. Sen kommer vi att göra egna shower på kvällen! Alltså dansa och sjunga. Det gjorde jag inte på mitt förra hotell.
Jag gör detta för att se något nytt än bara ett hotell och för att jag vill se ett annat ställe. Ytterligare en erfarenhet och ytterligare en ny utmaning från noll. Jag vet att många vill att jag ska skippa att byta ställe och komma hem.. men jag känner att jag vill göra det här till 100 % då jag väl har kommit iväg! Hoppas att alla kan förstå det.

Kontraktet är på först och främst 6 månader. Så alltså menas det att jag egentligen ska komma hem i Oktober. Men kommer att komma hem i Juni ngn gång, det är min plan. För man får sluta då man vill bara man säger det 2 veckor innan man vill fara. Men jag lovar inget eller så utan det är det som jag känner just nu för att göra. Men jag får se hur jag gör med allt. 

Jag har haft bra veckor här nu och kommer sakna att bo med tjejerna! Det har varit en utmaning att bo med 4 andra tjejer. Alla har olika personlighter och olika åsikter. Men jag tycker att det har gått bra. Det handlar bara om att respektera varandra! Livete handlar mycket om respekt, utan respekt så finns det ingen framtid med varken en vän eller partner.
Jag kommer att bo själv nu i ett hotellrum. Jag vet inte om jag kommer att ha internet på rummet. Troligen inte, så kommer nog inte kunna skriva så mycket som jag gjort. Jag ska skriva från ett internet cafe då jag har tid. Men om det är någon som vill ringa mig eller prata på skype så ska jag skriva ut allt här.
Kommer ha många lediga dagar här i Mars månad! Och jag hoppas att du Farmor kommer den 16 Mars och hälsar på, skulle vara jätte kul.

Man lever bara en gång och jag är glad över att jag får göra det här! Det får mig att växa som person och det får mig att le. Jag har alltid velat se världen och nu får jag se en liten del av våran stora planet! Får se en ny kultur, människor från olika länder och lära mig nya språk. Det är så lärorikt för mig och kommer komma hem med ett leende på läpparna och krama om er alla så mycke!! 

Nu har jag packat ihop mina saker och är redo för att åka till Playa del ingles! För det är där jag ska bo i en månad nu. Hotellet jag ska bo på heter också "Playa del ingles" Så nu slipper jag betala taxi då man ska gå ut eller fara och handla mat. Laddat mobilerna och kameran och mp3 n! Laddar upp med the och lite tjejsnack! Imorgon blir en lång dag med mycket ny information. 

Här är mitt spanska nummer:
+34 659643075 

Och om ni ringer till mitt spanska nummer så betalar ni samtalet. 

Här är mitt svenska nummer 

+46 730272397

Om ni ringer till mitt svenska nummer så betalar jag samtalet och då kostar det för mig 1,70 kr i miinuten något sånt. Om jag ringer er från mitt svenska nummer så kostar det något runt 4 kr i minuten.
(Bättre om ni ringer mig om ni ska ringa på mitt svenska nummer) Blir billigare för mig då.

Här är min Skype:

Nadja.Carlstedt



Hotmail:

[email protected]


Saknar er och hoppas att ni alla mår bra. Pierre om du läser det här någon gång.. så vill jag säga att jag älskar dig och tänker på dig min kära bror. 


Här är lite bilder :)


Här är stranden där jag bor nu. Maspalomas.






Nu har jag läst ut denna bok och ska börja läsa en bok som pappa gav mig. Deckare :) Tack pappa! Och tack farmor som gav mig denna bok, den var bra. 


Här är jag en vacker kväll utanför Janitas lägenhet. Hon är från Finland! Jag kommer bara bo 3 km från henne nu då jag flyttar :)


Här är Playa del ingles beachen.. här kommer jag att vistas många dagar då jag har ledigt framöver i mars:)


Vad skulle jag göra utan min mp3? Den räddar mig många dagar :)

Såhär såg jag ut igår då vi gick ut och dansade salsa!

 

Här är några andra som jobbar med samma sak som jag gör. Trevliga människor med livsglädje!:)

Här åker jag och Tatjana buss till Peurto Rico från Maspalomas.. alltid lika ljuvligt! Men dom kör fort.. ibland känns de nästan för fort, och inget bälte finns i bussarna! Skumt haha..

Äter middag nere vid stranden

Tatjana fryser alltid... helt sjukt vad mycket kläder hon alltid har på sig. Jag går med klänning med hon vill alltid ha mycke kläder! :)


Här satt vi idag



Här är det euro som gäller! God mat också.


Ser kanske inte så frestande ut, men de vare!:)

Vackert ställe..


Är så glad över min fina kamera! Tack för tipset morfar! Tänker på er.. (Mormor&morfar) <3




 






Puerto Rico


<3333

 

 




Nu ska jag lämna dator och gå i säng. En sista natt i rummet med två tjejer! Sen blir det att sova ensam i en månad, ska bli skönt faktiskt. Tid för mig själv, tid att tänka, tid att komma över saker, tid att fundera på vad jag vill göra då jag kommer hem, tid att fundera över livet, tid att komma på vad som livet kan ge! Och hur man tar vara på varenda sekund av livet...ÄLSKAR er. (Mina underbara) Ni vet vilka ni är.


Kramar !!!!! Sköt om er.

Ps. Lev för dagen!:)

//N



Kommentarer
Postat av: .

om man vill smsa då ;)

2012-03-01 @ 05:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0